Vragen? Bel direct

0593 232114



Mercedes-Benz SLC 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Mercedes-Benz  SLC 2016
Een Mercedes-Benz met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk Mercedes-Benz chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz SLC 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz SLC 2016.

U ervaart bij een Mercedes-Benz SLC 2016:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Mercedes-Benz SLC 2016

Chiptuning Mercedes-Benz SLC 2016 180 – 156pk (1600cc)
Chiptuning Mercedes-Benz SLC 2016 200 (2.0T) 184pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLC 2016 43 AMG – 367pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLC 2016 250 CDI 204pk

Staat je Mercedes-Benz SLC 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz SLC 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mercedes-Benz SLC 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz SLC 2016

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Mercedes-Benz chiptuning maatwerk

Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Mercedes-Benz deze winstmarge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mercedes-Benz SLC 2016 chiptuning? Neem contact op