BMW X5 E70 – 2010 – 2013 chiptuning specialist
Een BMW met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk BMW chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW X5 E70 – 2010 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW X5 E70 – 2010 – 2013.
U ervaart bij een BMW X5 E70 – 2010 – 2013:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een substantieel zuinigere BMW, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht BMW X5 E70 – 2010 – 2013
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 M 5.0D 381pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 M 555pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 3.0D 211pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 5.0i 407pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 3.0D 245pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 3.5i 306pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 4.0D 306pk
Chiptuning BMW X5 E70 – 2010 – 2013 3.5D 286pk
Staat je BMW X5 E70 - 2010 - 2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW X5 E70 – 2010 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW X5 E70 – 2010 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW X5 E70 - 2010 - 2013
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
BMW chiptuning maatwerk
Hedendaagse BMW modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt BMW deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW de software zelf niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.