BMW X1 E84 – 2012 – 2015 chiptuning specialist
Een BMW met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW X1 E84 – 2012 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW X1 E84 – 2012 – 2015.
U ervaart bij een BMW X1 E84 – 2012 – 2015:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht BMW X1 E84 – 2012 – 2015
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 1.8D 143pk (1995cc)
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 2.0D 163pk
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 2.0i 184pk
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 2.8i 245pk
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 1.6D 116pk (1995cc)
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 2.0D 184pk
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 2.5D 218pk (1995cc)
Chiptuning BMW X1 E84 – 2012 – 2015 1.8i 150pk
Staat je BMW X1 E84 - 2012 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW X1 E84 – 2012 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW X1 E84 – 2012 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW X1 E84 - 2012 - 2015
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
BMW chiptuning op maat
Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de BMW fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.