BMW 6 serie F12/F13 – 2011 chiptuning specialist
Chiptuning BMW: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk BMW chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 6 serie F12/F13 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 6 serie F12/F13 – 2011.
U ervaart bij een BMW 6 serie F12/F13 – 2011:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht BMW 6 serie F12/F13 – 2011
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 640i 320pk
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 650i 407pk
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 650i Valvetronic – 449pk
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 M6 V8 Bi-turbo 560pk
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 640D 313pk
Chiptuning BMW 6 serie F12/F13 – 2011 M6 V8 Competition Bi-turbo 600pk
Staat je BMW 6 serie F12/F13 - 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 6 serie F12/F13 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 6 serie F12/F13 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 6 serie F12/F13 - 2011
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
BMW chiptuning maatwerk
Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de BMW fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.