BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > chiptuning specialist
” width=”120″ height=”120″>
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je BMW?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 3 serie GT F34 – 2012 – >.
U ervaart bij een BMW 3 serie GT F34 – 2012 – >:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht BMW 3 serie GT F34 – 2012 – >
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 318D 136pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 335D 313pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 330D 258pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 325D 218pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 320i 184pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 328i 245pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 335i 306pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 318D 143pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 320D 184pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 320D 163pk
Chiptuning BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > 330D PP 286pk
”Staat
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 3 serie GT F34 – 2012 – > chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
”Verbeter
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
BMW chiptuning op maat
Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt BMW deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de BMW de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.