BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je BMW?
Met onze BMW maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007.
U ervaart bij een BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een substantieel zuinigere BMW, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 118D 122pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 120D 163pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 120i 150pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 116i 115pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 130i 265pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 118i 129pk
Chiptuning BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 135i 306pk
Staat je BMW 1 serie E87 - 2004 - 2007 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 1 serie E87 – 2004 – 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 1 serie E87 - 2004 - 2007
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
BMW chiptuning op maat
Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt BMW deze marge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de BMW de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.