Fiat Grande Punto 2005 chiptuning specialist
Chiptuning Fiat: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Fiat chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Fiat Grande Punto 2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Fiat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Fiat Grande Punto 2005.
U ervaart bij een Fiat Grande Punto 2005:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een aanmerkelijk zuinigere Fiat, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Fiat Grande Punto 2005
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.4 T-Jet 150pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.3 JTD 75pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.3 JTD 90pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.4 T-Jet 120pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.9 JTD 120pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.9 JTD 130pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.3 JTD 70pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.3 Mjet 95pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.6 JTDm 120pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.3 Mjet 85pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 1.4i 16v 95pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 Abarth 1.4 T-Jet 155pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 Abarth 1.4 T-Jet 165pk
Chiptuning Fiat Grande Punto 2005 Abarth Supersport 1.4 T-Jet 180pk
Staat je Fiat Grande Punto 2005 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Fiat Grande Punto 2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Fiat Grande Punto 2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Fiat Grande Punto 2005
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Fiat . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Fiat chiptuning maatwerk
Hedendaagse Fiat modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Fiat motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Fiat deze speelruimte niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Fiat de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Fiat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Fiat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.