Fiat Doblo 2001 – 2010 chiptuning specialist
Chiptuning Fiat: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Fiat chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Fiat Doblo 2001 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Fiat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Fiat Doblo 2001 – 2010.
U ervaart bij een Fiat Doblo 2001 – 2010:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere Fiat, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Fiat Doblo 2001 – 2010
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.3 JTD 70pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.3 JTD 85pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.9 JTD 100pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.9 JTD 105pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.9 JTD 120pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.3 JTD 75pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Fiat Doblo 2001 – 2010 1.4i 16v 95pk
Staat je Fiat Doblo 2001 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Fiat Doblo 2001 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Fiat Doblo 2001 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Fiat Doblo 2001 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Fiat worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Fiat chiptuning op maat
Hedendaagse Fiat modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Fiat motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Fiat deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Fiat de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Fiat worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Fiat chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.