Volkswagen Crafter 2011 chiptuning specialist
Een Volkswagen met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Maatwerk Volkswagen chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Crafter 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Crafter 2011.
U ervaart bij een Volkswagen Crafter 2011:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Volkswagen Crafter 2011
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR 109pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR 136pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR 163pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR 143pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR (EUR 6) 102pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR (EUR 6) 140pk
Chiptuning Volkswagen Crafter 2011 2.0 TDI CR (EUR 6) 177pk
Staat je Volkswagen Crafter 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Crafter 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Crafter 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Crafter 2011
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Volkswagen . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Hedendaagse Volkswagen modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Volkswagen fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Volkswagen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.