Chiptuning Seat Leon 5F MK2 - 2017



Seat Leon 5F MK2 – 2017 chiptuning specialist

chiptuning  Seat  Leon 5F MK2 - 2017
Een Seat met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk Seat chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Seat Leon 5F MK2 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Leon 5F MK2 – 2017.

U ervaart bij een Seat Leon 5F MK2 – 2017:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Seat Leon 5F MK2 – 2017

Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 1.0 TSI 115pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 1.4 TSI 150pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 1.8 TSI 180pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 2.0 TSI Cupra 300pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 1.6 TDI 115pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 2.0 TDI 150pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK2 – 2017 2.0 TDI 184pk

Staat je Seat Leon 5F MK2 - 2017 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Leon 5F MK2 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Seat Leon 5F MK2 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Leon 5F MK2 - 2017

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning op maat

Hedendaagse Seat modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Seat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Seat chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Seat Leon 5F MK2 - 2017 chiptuning? Neem contact op