Chiptuning Renault Talisman 2016



Renault Talisman 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Talisman 2016
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Talisman 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Talisman 2016.

U ervaart bij een Renault Talisman 2016:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Talisman 2016

Chiptuning Renault Talisman 2016 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Talisman 2016 1.6 DCi 160pk
Chiptuning Renault Talisman 2016 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Talisman 2016 1.6 TCe 150pk
Chiptuning Renault Talisman 2016 1.6 TCe 200pk
Chiptuning Renault Talisman 2016 1.8 TCe 225pk

Staat je Renault Talisman 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Talisman 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Talisman 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Talisman 2016

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Renault fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Talisman 2016 chiptuning? Neem contact op