Chiptuning Renault Scenic II - 2006 - 2009



Renault Scenic II – 2006 – 2009 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Scenic II - 2006 - 2009
Een Renault met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Scenic II – 2006 – 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Scenic II – 2006 – 2009.

U ervaart bij een Renault Scenic II – 2006 – 2009:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Scenic II – 2006 – 2009

Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 1.4i 16v 98pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 2.0i 16v 136pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 1.5 DCi 85pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 2.0 Turbo 165pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 1.9 DCi 130pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009 2.0 DCi 150pk

Staat je Renault Scenic II - 2006 - 2009 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Scenic II – 2006 – 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Scenic II – 2006 – 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Scenic II - 2006 - 2009

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze marge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Scenic II - 2006 - 2009 chiptuning? Neem contact op