Chiptuning Renault Scenic II - 2003 - 2006



Renault Scenic II – 2003 – 2006 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Scenic II - 2003 - 2006
Chiptuning Renault: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Renault chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Scenic II – 2003 – 2006 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Scenic II – 2003 – 2006.

U ervaart bij een Renault Scenic II – 2003 – 2006:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanzienlijk zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Renault Scenic II – 2003 – 2006

Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.5 DCi 80pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.5 DCi 100pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.9 DCi 120pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.9 DCi 130pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.6i 16v 115pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 2.0i 16v 136pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 2.0 Turbo 165pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.4i 16v 98pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.9 DCi 115pk
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006 1.5 DCi 85pk

Staat je Renault Scenic II - 2003 - 2006 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Scenic II – 2003 – 2006 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Scenic II – 2003 – 2006 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Scenic II - 2003 - 2006

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Scenic II - 2003 - 2006 chiptuning? Neem contact op