Chiptuning Renault Scenic I - 1999 - 2003



Renault Scenic I – 1999 – 2003 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Scenic I - 1999 - 2003
Een Renault met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Scenic I – 1999 – 2003 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Scenic I – 1999 – 2003.

U ervaart bij een Renault Scenic I – 1999 – 2003:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanzienlijk zuinigere Renault, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Renault Scenic I – 1999 – 2003

Chiptuning Renault Scenic I – 1999 – 2003 1.9 DCi 100pk
Chiptuning Renault Scenic I – 1999 – 2003 1.9 DTI 102pk
Chiptuning Renault Scenic I – 1999 – 2003 1.9 DTI 80pk
Chiptuning Renault Scenic I – 1999 – 2003 1.9 DCi 105pk

Staat je Renault Scenic I - 1999 - 2003 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Scenic I – 1999 – 2003 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Scenic I – 1999 – 2003 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Scenic I - 1999 - 2003

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Renault fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Scenic I - 1999 - 2003 chiptuning? Neem contact op