Chiptuning Renault Megane 3 - (ph3) - 2013 - 2015



Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Megane 3 - (ph3) - 2013 - 2015
Een Renault met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015.

U ervaart bij een Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015

Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 1.5 DCi 95pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 RS 2.0T 265pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 RS 2.0T 275pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 1.2 TCE 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 1.2 TCE 115pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 2.0 Turbo 220pk

Staat je Renault Megane 3 - (ph3) - 2013 - 2015 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Megane 3 – (ph3) – 2013 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 3 - (ph3) - 2013 - 2015

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze marge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Megane 3 - (ph3) - 2013 - 2015 chiptuning? Neem contact op