Chiptuning Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013



Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013.

U ervaart bij een Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013

Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.2 TCE 115pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 2.0i 16v 140pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.6i 16v 100pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.4 TCE 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0 TCE 180pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0 TCE 190pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0T 220pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 RS 2.0T 265pk

Staat je Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.

Meer weten over Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013 chiptuning? Neem contact op