Chiptuning Renault Megane 3 - (ph1) - 2008 - 2012



Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Megane 3 - (ph1) - 2008 - 2012
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012.

U ervaart bij een Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012

Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.5 DCi 85pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.5 DCi 106pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 RS 2.0T 265pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 GT 2.0T 220pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.9 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 2.0 DCi 160pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.6i 16v 100pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 2.0i 16v 140pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 RS 2.0T 250pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 2.0 TCE 180pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 1.4 TCE 130pk

Staat je Renault Megane 3 - (ph1) - 2008 - 2012 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Megane 3 – (ph1) – 2008 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 3 - (ph1) - 2008 - 2012

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Renault deze marge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Megane 3 - (ph1) - 2008 - 2012 chiptuning? Neem contact op