Chiptuning Renault Megane 2 - 2002 - 2008



Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Megane 2   - 2002 - 2008
Een Renault met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 2 – 2002 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 2 – 2002 – 2008.

U ervaart bij een Renault Megane 2 – 2002 – 2008:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Renault Megane 2 – 2002 – 2008

Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 80pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 100pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 120pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 RS 2.0 Turbo 225pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0i 16v 136pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 Turbo 165pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 85pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DTI 100pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 102pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 115pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.6i 16v 115pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.4i 16v 98pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 DCi 175pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 RS 2.0 Turbo R26R 230pk

Staat je Renault Megane 2 - 2002 - 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 2 - 2002 - 2008

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Megane 2 - 2002 - 2008 chiptuning? Neem contact op