Chiptuning Renault Master Mk2 - 1998 - 2010



Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Master Mk2 - 1998 - 2010
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Renault?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Master Mk2 – 1998 – 2010.

U ervaart bij een Renault Master Mk2 – 1998 – 2010:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Renault, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Renault Master Mk2 – 1998 – 2010

Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 100pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.0 DCi 120pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 125pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 150pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 1.9 DCi 82pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 3.0 DCi 136pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 3.0 DCi 156pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.2 DCi 90pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.2 DCi 114pk

Staat je Renault Master Mk2 - 1998 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Master Mk2 - 1998 - 2010

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Moderne Renault modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Renault fabrikant deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Master Mk2 - 1998 - 2010 chiptuning? Neem contact op