Chiptuning Renault Laguna III - 2007



Renault Laguna III – 2007 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Laguna III - 2007
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Renault?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Laguna III – 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Laguna III – 2007.

U ervaart bij een Renault Laguna III – 2007:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Renault Laguna III – 2007

Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 DCi 130pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 DCi 175pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 1.4 TCE 130pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 3.0 DCi 235pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 Turbo 170pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 DCi GT 180pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0 Turbo GT 205pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Laguna III – 2007 2.0i 16v 140pk

Staat je Renault Laguna III - 2007 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Laguna III – 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Laguna III – 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Laguna III - 2007

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze marge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Laguna III - 2007 chiptuning? Neem contact op