Chiptuning Renault Kangoo 2001 - 2013



Renault Kangoo 2001 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Kangoo 2001 - 2013
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Renault?
Met onze Renault maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Kangoo 2001 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Kangoo 2001 – 2013.

U ervaart bij een Renault Kangoo 2001 – 2013:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Kangoo 2001 – 2013

Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 65pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 61pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 82pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 70pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 75pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 68pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 85pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.9 DTI 80pk
Chiptuning Renault Kangoo 2001 – 2013 1.9 DCi 80pk

Staat je Renault Kangoo 2001 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Kangoo 2001 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Kangoo 2001 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Kangoo 2001 - 2013

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Renault fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Kangoo 2001 - 2013 chiptuning? Neem contact op