Chiptuning Renault Kadjar 2015 - 2018



Renault Kadjar 2015 – 2018 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Kadjar 2015 - 2018
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Kadjar 2015 – 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Kadjar 2015 – 2018.

U ervaart bij een Renault Kadjar 2015 – 2018:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Renault Kadjar 2015 – 2018

Chiptuning Renault Kadjar 2015 – 2018 1.2 TCE 130pk
Chiptuning Renault Kadjar 2015 – 2018 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Kadjar 2015 – 2018 1.6 DCi Bi-Turbo 160pk
Chiptuning Renault Kadjar 2015 – 2018 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Kadjar 2015 – 2018 1.6 TCe 163pk

Staat je Renault Kadjar 2015 - 2018 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Kadjar 2015 – 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Kadjar 2015 – 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Kadjar 2015 - 2018

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze marge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Kadjar 2015 - 2018 chiptuning? Neem contact op