Chiptuning Renault Fluence 2011



Renault Fluence 2011 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Fluence 2011
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Renault maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Fluence 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Fluence 2011.

U ervaart bij een Renault Fluence 2011:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Fluence 2011

Chiptuning Renault Fluence 2011 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Fluence 2011 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Fluence 2011 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Fluence 2011 2.0 Turbo GT 180pk

Staat je Renault Fluence 2011 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Fluence 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Fluence 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Fluence 2011

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze marge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Fluence 2011 chiptuning? Neem contact op