Chiptuning Renault Espace Mk5 - 2015



Renault Espace Mk5 – 2015 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Espace Mk5 - 2015
Een Renault met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Renault maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Espace Mk5 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Espace Mk5 – 2015.

U ervaart bij een Renault Espace Mk5 – 2015:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een aanzienlijk zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Renault Espace Mk5 – 2015

Chiptuning Renault Espace Mk5 – 2015 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Espace Mk5 – 2015 1.6 DCi Bi-Turbo 160pk
Chiptuning Renault Espace Mk5 – 2015 1.6 TCE 200pk

Staat je Renault Espace Mk5 - 2015 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Espace Mk5 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Espace Mk5 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Espace Mk5 - 2015

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Renault deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Espace Mk5 - 2015 chiptuning? Neem contact op