Chiptuning Renault Clio 4 - (ph2) - 2016



Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Clio 4 - (ph2) - 2016
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Renault?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Clio 4 – (ph2) – 2016.

U ervaart bij een Renault Clio 4 – (ph2) – 2016:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Renault Clio 4 – (ph2) – 2016

Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 RS Trophy 1.6T 220hp
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 RS 1.6T 200pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 0.9 TCE 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.2 TCE 120pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 75pk

Staat je Renault Clio 4 - (ph2) - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Clio 4 - (ph2) - 2016

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Moderne Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze marge niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Clio 4 - (ph2) - 2016 chiptuning? Neem contact op