Chiptuning Renault Clio 4 - (ph1) - 2012 - 2016



Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Clio 4 - (ph1) - 2012 - 2016
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Renault?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016.

U ervaart bij een Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016

Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 1.2 TCE 120pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 1.2 TCE 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 1.5 DCi 75pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 RS 1.6T 200pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 0.9 TCE 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 1.2i 16v 75pk

Staat je Renault Clio 4 - (ph1) - 2012 - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Clio 4 – (ph1) – 2012 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Clio 4 - (ph1) - 2012 - 2016

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Renault deze marge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Clio 4 - (ph1) - 2012 - 2016 chiptuning? Neem contact op