Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 chiptuning specialist
Chiptuning Porsche: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Porsche chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016.
U ervaart bij een Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere Porsche, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 3.0 V6 Bi TDI – 300pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 3.6i 310pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 4S 4.8i 420pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 GTS 4.8 V8 440pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 S 4.8 Turbo 570pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 3.0 TDI 250pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 S 3.0 E-Hybrid 416pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 4.8 Turbo 520pk
Staat je Porsche Panamera 970 - 2013 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Panamera 970 – 2013 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Panamera 970 - 2013 - 2016
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Porsche worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Porsche chiptuning maatwerk
Hedendaagse Porsche modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Porsche motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Porsche fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Porsche worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Porsche chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.