Vragen? Bel direct

0593 232114



Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Porsche  Panamera 970 - 2009 - 2013
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Porsche?
Dankzij Porsche chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013.

U ervaart bij een Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013

Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 3.0 TDI 240pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 4S 4.8i 400pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 4.8 Turbo 500pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 S 4.8 Turbo 550pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 GTS 4.8 V8 430pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 3.6i 300pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 3.0 TDI 250pk
Chiptuning Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 3.0 S E-Hybrid 416pk

Staat je Porsche Panamera 970 - 2009 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Porsche Panamera 970 – 2009 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Panamera 970 - 2009 - 2013

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Porsche . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Porsche chiptuning op maat

Hedendaagse Porsche modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Porsche motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Porsche deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Porsche worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Porsche chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Porsche Panamera 970 - 2009 - 2013 chiptuning? Neem contact op