Vragen? Bel direct

0593 232114



Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 chiptuning specialist

chiptuning  Porsche  Cayenne 958 - 2010 - 2014
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Porsche?
Dankzij Porsche chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014.

U ervaart bij een Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014

Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 3.0 TDI 240pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 S 4.2 TDI 382pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 3.6i 300pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 S 4.8 V8 400pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 GTS 4.8 V8 420pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 4.8 Turbo 500pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 S 4.8 Turbo 550pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 3.0 TDI 245pk
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 3.0 S Hybrid 416pk

Staat je Porsche Cayenne 958 - 2010 - 2014 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Cayenne 958 - 2010 - 2014

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Porsche . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Porsche chiptuning maatwerk

Hedendaagse Porsche modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Porsche motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Porsche deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Porsche worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Porsche chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Porsche Cayenne 958 - 2010 - 2014 chiptuning? Neem contact op