Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 chiptuning specialist
Chiptuning Porsche: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Porsche chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007.
U ervaart bij een Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 3.2 V6 250pk
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 S 4.5 Turbo 520pk
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 S 4.5 V8 340pk
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 4.5 V8 Turbo 450pk
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 4.5 V8 Turbo 500pk
Staat je Porsche Cayenne 955 - 2002 - 2007 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Cayenne 955 - 2002 - 2007
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Porsche worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Porsche chiptuning op maat
Hedendaagse Porsche modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Porsche motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Porsche fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Porsche chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.