Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Porsche?
Met onze Porsche maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ).
U ervaart bij een Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ):
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 )
Chiptuning Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) 2.7i 265pk
Chiptuning Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) S 3.4i 315pk
Chiptuning Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) GTS 3.4i 330pk
Chiptuning Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) 2.7i 211pk
Chiptuning Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) 3.8i Spyder 375hp
Staat je Porsche Boxster 2011 - 2016 ( 981 ) er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Boxster 2011 – 2016 ( 981 ) chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Boxster 2011 - 2016 ( 981 )
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Porsche . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Porsche chiptuning op maat
Moderne Porsche modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Porsche motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Porsche fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Porsche chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.