Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) chiptuning specialist
Chiptuning Porsche: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Porsche chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ).
U ervaart bij een Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ):
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een aanmerkelijk zuinigere Porsche, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 )
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 2.5i 204pk
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 2.7i 211pk
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 2.7i 220pk
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 2.7i 228pk
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 3.2i 252pk
Chiptuning Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) 3.2i 260pk
Staat je Porsche Boxster 1996 - 2004 ( 986 ) er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Boxster 1996 – 2004 ( 986 ) chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Boxster 1996 - 2004 ( 986 )
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Porsche . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Porsche chiptuning maatwerk
Moderne Porsche modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Porsche motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Porsche deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Porsche chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.