Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 chiptuning specialist
Chiptuning Opel: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Opel chiptuning!
Na een chiptuning van uw Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Zafira (A) – 1999 – 2005.
U ervaart bij een Opel Zafira (A) – 1999 – 2005:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Opel Zafira (A) – 1999 – 2005
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 Turbo OPC – 192pk
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 DTI 100pk
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 Turbo OPC 200pk
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 DI 82pk
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 DI 82pk
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 DTi 100hp
Chiptuning Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 2.0 Turbo OPC 192pk
Staat je Opel Zafira (A) - 1999 - 2005 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Zafira (A) – 1999 – 2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Zafira (A) - 1999 - 2005
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Opel . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Opel chiptuning maatwerk
Hedendaagse Opel modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Opel motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Opel fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Opel fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Opel chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.