Opel Movano (A) – 1998 – 2010 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Opel?
Dankzij Opel chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Opel Movano (A) – 1998 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Movano (A) – 1998 – 2010.
U ervaart bij een Opel Movano (A) – 1998 – 2010:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Opel Movano (A) – 1998 – 2010
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.5 CDTi 100pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.5 CDTi 120pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.5 CDTi 145pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 1.9 CDTi 82pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.5 CDTi 135pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 3.0 CDTi 136pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.0 CDTi 115pk
Chiptuning Opel Movano (A) – 1998 – 2010 2.2 CDTi 90pk
Staat je Opel Movano (A) - 1998 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Movano (A) – 1998 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Movano (A) – 1998 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Movano (A) - 1998 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Opel . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Opel chiptuning maatwerk
Moderne Opel modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Opel motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Opel deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Opel de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Opel chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.