Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 chiptuning specialist
Een Opel met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Opel chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Meriva (A) – 2003 – 2010.
U ervaart bij een Opel Meriva (A) – 2003 – 2010:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Opel Meriva (A) – 2003 – 2010
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.7 CDTi 100pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.7 DTI 75pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.3 CDTi 70pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.4i 16v 90pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.6i 16v 100pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 1.3 CDTi 75pk
Chiptuning Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 OPC – 1.6 Turbo – 180pk
Staat je Opel Meriva (A) - 2003 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Meriva (A) – 2003 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Meriva (A) - 2003 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Opel worden verlaagd . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Opel chiptuning op maat
Moderne Opel modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Opel motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Opel fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Opel fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Opel chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.