Opel Insignia 2015 – 2017 chiptuning specialist
Een Opel met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Opel chiptuning!
Na een chiptuning van uw Opel Insignia 2015 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Insignia 2015 – 2017.
U ervaart bij een Opel Insignia 2015 – 2017:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Opel Insignia 2015 – 2017
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 1.6 CDTi 120pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 1.6 CDTi 136pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 2.0 CDTi 170pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 1.4 Turbo 140pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 1.4 Turbo 170pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 2.0 Turbo 250pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 1.6 CDTI 160pk
Chiptuning Opel Insignia 2015 – 2017 2.8 Bi-Turbo OPC 325pk
Staat je Opel Insignia 2015 - 2017 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Insignia 2015 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Insignia 2015 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Insignia 2015 - 2017
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Opel . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Opel chiptuning op maat
Moderne Opel modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Opel motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Opel fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Opel fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Opel chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.