Opel Astra (H) – 2004 – 2009 chiptuning specialist
Een Opel met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Opel maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Opel Astra (H) – 2004 – 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Astra (H) – 2004 – 2009.
U ervaart bij een Opel Astra (H) – 2004 – 2009:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Opel, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Opel Astra (H) – 2004 – 2009
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 2.0 Turbo 200pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 2.0 Turbo 170pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 2.0 Turbo OPC 240pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.9 CDTi 100pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.9 CDTi 150pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.9 CDTi 120pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.7 CDTi 125pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.7 CDTi 110pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.6 Turbo 180pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.7 CDTi 80pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.3 CDTi 90pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.7 CDTi 100pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.8i 16v 140pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.6i 16v 115pk
Chiptuning Opel Astra (H) – 2004 – 2009 1.4i 90pk
Staat je Opel Astra (H) - 2004 - 2009 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Astra (H) – 2004 – 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Astra (H) – 2004 – 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Astra (H) - 2004 - 2009
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Opel worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Opel chiptuning op maat
Hedendaagse Opel modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Opel motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Opel deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Opel fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Opel chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.