Opel Astra (G) – 1998 – 2004 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Opel?
Maatwerk Opel chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Opel Astra (G) – 1998 – 2004 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Opel. Wij zijn specialist in het tunen van uw Opel Astra (G) – 1998 – 2004.
U ervaart bij een Opel Astra (G) – 1998 – 2004:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een aanmerkelijk zuinigere Opel, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Opel Astra (G) – 1998 – 2004
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.2 DTI 125pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.0 DTI 100pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 1.7 CDTi 80pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.0i 16v 136pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.0i 16v OPC 160pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.0T OPC 200pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 2.0 DI 82pk
Chiptuning Opel Astra (G) – 1998 – 2004 1.7 DTI 16v 75pk
Staat je Opel Astra (G) - 1998 - 2004 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Opel Astra (G) – 1998 – 2004 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Opel Astra (G) – 1998 – 2004 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Opel Astra (G) - 1998 - 2004
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Opel . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Opel chiptuning maatwerk
Hedendaagse Opel modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Opel motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Opel deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Opel fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Opel worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Opel chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.