Nissan Primera 2002 – 2008 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Nissan?
Dankzij Nissan chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Nissan Primera 2002 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Nissan. Wij zijn specialist in het tunen van uw Nissan Primera 2002 – 2008.
U ervaart bij een Nissan Primera 2002 – 2008:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Nissan Primera 2002 – 2008
Chiptuning Nissan Primera 2002 – 2008 2.2 DCi 126pk
Chiptuning Nissan Primera 2002 – 2008 2.2 DCi 138pk
Chiptuning Nissan Primera 2002 – 2008 1.9 DCi 120pk
Chiptuning Nissan Primera 2002 – 2008 1.9 DCi 115pk
Staat je Nissan Primera 2002 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Nissan Primera 2002 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Nissan Primera 2002 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Nissan Primera 2002 - 2008
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Nissan worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Nissan chiptuning op maat
Moderne Nissan modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Nissan motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Nissan deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Nissan de software niet optimaal af. De auto’s van Nissan worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Nissan chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.