Nissan Patrol All chiptuning specialist
Een Nissan met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Nissan maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Nissan Patrol All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Nissan. Wij zijn specialist in het tunen van uw Nissan Patrol All.
U ervaart bij een Nissan Patrol All:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Nissan Patrol All
Chiptuning Nissan Patrol All 3.0 DI 158pk
Chiptuning Nissan Patrol All 3.0 DI 160pk
Staat je Nissan Patrol All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Nissan Patrol All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Nissan Patrol All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Nissan Patrol All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Nissan . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Nissan chiptuning op maat
Moderne Nissan modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Nissan motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Nissan deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Nissan fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Nissan worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Nissan chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.