Nissan Pathfinder 2005 chiptuning specialist
Chiptuning Nissan: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Nissan chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Nissan Pathfinder 2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Nissan. Wij zijn specialist in het tunen van uw Nissan Pathfinder 2005.
U ervaart bij een Nissan Pathfinder 2005:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een substantieel zuinigere Nissan, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Nissan Pathfinder 2005
Chiptuning Nissan Pathfinder 2005 2.5 DCi 174pk
Chiptuning Nissan Pathfinder 2005 2.5 DCi 190pk
Chiptuning Nissan Pathfinder 2005 4.0i V6 – 266pk
Chiptuning Nissan Pathfinder 2005 2.5 DCi 163pk
Chiptuning Nissan Pathfinder 2005 3.0 DCi 231pk
Staat je Nissan Pathfinder 2005 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Nissan Pathfinder 2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Nissan Pathfinder 2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Nissan Pathfinder 2005
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Nissan . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Nissan chiptuning maatwerk
Hedendaagse Nissan modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Nissan motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Nissan deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Nissan de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Nissan worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Nissan chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.