Nissan Note 2006 – 2009 chiptuning specialist
Chiptuning Nissan: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Nissan chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Nissan Note 2006 – 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Nissan. Wij zijn specialist in het tunen van uw Nissan Note 2006 – 2009.
U ervaart bij een Nissan Note 2006 – 2009:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Nissan Note 2006 – 2009
Chiptuning Nissan Note 2006 – 2009 1.5 DCi 68pk
Chiptuning Nissan Note 2006 – 2009 1.5 DCi 86pk
Chiptuning Nissan Note 2006 – 2009 1.5 DCi 106pk
Chiptuning Nissan Note 2006 – 2009 1.6i 110pk
Staat je Nissan Note 2006 - 2009 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Nissan Note 2006 – 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Nissan Note 2006 – 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Nissan Note 2006 - 2009
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Nissan . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Nissan chiptuning maatwerk
Hedendaagse Nissan modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Nissan motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Nissan deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Nissan fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Nissan worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Nissan chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.