Vragen? Bel direct

0593 232114



Mitsubishi Pajero All chiptuning specialist

chiptuning  Mitsubishi  Pajero All
Een Mitsubishi met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Maatwerk Mitsubishi chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mitsubishi Pajero All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mitsubishi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mitsubishi Pajero All.

U ervaart bij een Mitsubishi Pajero All:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Mitsubishi Pajero All

Chiptuning Mitsubishi Pajero All 3.2 DiD 170pk
Chiptuning Mitsubishi Pajero All 3.2 DiD 200pk
Chiptuning Mitsubishi Pajero All 3.2 DiD 160pk
Chiptuning Mitsubishi Pajero All 2.5 DiD 115pk
Chiptuning Mitsubishi Pajero All Sport 2.4 TD – 181pk
Chiptuning Mitsubishi Pajero All 3.2 DiD 190pk

Staat je Mitsubishi Pajero All er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mitsubishi Pajero All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mitsubishi Pajero All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mitsubishi Pajero All

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mitsubishi . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Mitsubishi chiptuning op maat

Hedendaagse Mitsubishi modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mitsubishi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Mitsubishi deze speelruimte niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mitsubishi de software niet optimaal af. De auto’s van Mitsubishi worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Mitsubishi chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mitsubishi Pajero All chiptuning? Neem contact op