Mitsubishi Lancer All chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Mitsubishi?
Maatwerk Mitsubishi chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mitsubishi Lancer All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mitsubishi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mitsubishi Lancer All.
U ervaart bij een Mitsubishi Lancer All:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Mitsubishi Lancer All
Chiptuning Mitsubishi Lancer All 1.8 DiD 116pk
Chiptuning Mitsubishi Lancer All 2.0 DiD 140pk
Chiptuning Mitsubishi Lancer All 1.8 DiD 150pk
Staat je Mitsubishi Lancer All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mitsubishi Lancer All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mitsubishi Lancer All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mitsubishi Lancer All
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mitsubishi worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Mitsubishi chiptuning op maat
Moderne Mitsubishi modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mitsubishi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mitsubishi fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mitsubishi fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Mitsubishi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.