Mitsubishi Lancer EVO X chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Mitsubishi?
Dankzij Mitsubishi chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Mitsubishi Lancer EVO X heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mitsubishi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mitsubishi Lancer EVO X.
U ervaart bij een Mitsubishi Lancer EVO X:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Mitsubishi Lancer EVO X
Staat je Mitsubishi Lancer EVO X er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mitsubishi Lancer EVO X chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mitsubishi Lancer EVO X chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mitsubishi Lancer EVO X
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mitsubishi worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Mitsubishi chiptuning op maat
Hedendaagse Mitsubishi modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Mitsubishi motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mitsubishi fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mitsubishi fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Mitsubishi chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.