Mini Countryman R60 – 2010 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Mini?
Dankzij Mini chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Mini Countryman R60 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Countryman R60 – 2010.
U ervaart bij een Mini Countryman R60 – 2010:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Mini Countryman R60 – 2010
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 2.0D 112pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6T JCW 218pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 2.0D 143pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6T 184pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6D 90pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6D 112pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6i 98pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6i 115pk
Chiptuning Mini Countryman R60 – 2010 1.6i 122pk
Staat je Mini Countryman R60 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Countryman R60 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mini Countryman R60 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Countryman R60 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Mini chiptuning maatwerk
Hedendaagse Mini modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Mini motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Mini fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Mini de software niet optimaal af. De auto’s van Mini worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Mini chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.