Vragen? Bel direct

0593 232114



Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 chiptuning specialist

chiptuning  Mini  Cooper R56 - 2010 - 2014
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Mini?
Met onze Mini maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Cooper R56 – 2010 – 2014.

U ervaart bij een Mini Cooper R56 – 2010 – 2014:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanzienlijk zuinigere Mini, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Mini Cooper R56 – 2010 – 2014

Chiptuning Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 1.6D 112pk
Chiptuning Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 1.6i 122pk
Chiptuning Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 2.0D 112pk
Chiptuning Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 1.6i 115pk

Staat je Mini Cooper R56 - 2010 - 2014 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mini Cooper R56 – 2010 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Cooper R56 - 2010 - 2014

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mini . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Mini chiptuning op maat

Hedendaagse Mini modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Mini deze speelruimte niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mini fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Mini chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mini Cooper R56 - 2010 - 2014 chiptuning? Neem contact op