Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 chiptuning specialist
Een Mini met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Mini chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014.
U ervaart bij een Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014
Chiptuning Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 1.6T 175pk
Chiptuning Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 1.6T 163pk
Chiptuning Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 1.6T JCW 211pk
Chiptuning Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 1.6T 184pk
Chiptuning Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 1.6T GP2 218pk
Staat je Mini Cooper S R56 - 2007 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mini Cooper S R56 – 2007 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Cooper S R56 - 2007 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Mini chiptuning maatwerk
Moderne Mini modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Mini deze speelruimte niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mini de software niet optimaal af. De auto’s van Mini worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Mini chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.