Mini Cooper S F56 – 2014 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Mini?
Maatwerk Mini chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mini Cooper S F56 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Cooper S F56 – 2014.
U ervaart bij een Mini Cooper S F56 – 2014:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Mini Cooper S F56 – 2014
Chiptuning Mini Cooper S F56 – 2014 2.0T 192pk
Chiptuning Mini Cooper S F56 – 2014 2.0T 163pk
Chiptuning Mini Cooper S F56 – 2014 2.0T JCW 231pk
Chiptuning Mini Cooper S F56 – 2014 2.0T JCW 231pk (B48)
Staat je Mini Cooper S F56 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Cooper S F56 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mini Cooper S F56 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Cooper S F56 - 2014
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mini chiptuning op maat
Hedendaagse Mini modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mini fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Mini de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Mini chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.