Mini Clubman (2015 ) – F54 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Mini?
Met onze Mini maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mini Clubman (2015 ) – F54 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Clubman (2015 ) – F54.
U ervaart bij een Mini Clubman (2015 ) – F54:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Mini, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Mini Clubman (2015 ) – F54
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 1.5 Turbo 136pk
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 S – 2.0T 192pk
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 1.5D 116pk
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 2.0D 150pk
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 2.0 SD 190pk
Chiptuning Mini Clubman (2015 ) – F54 1.5 Turbo 102pk
Staat je Mini Clubman (2015 ) - F54 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Clubman (2015 ) – F54 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mini Clubman (2015 ) – F54 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Clubman (2015 ) - F54
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Mini chiptuning maatwerk
Moderne Mini modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Mini deze marge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mini fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Mini worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Mini chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.